Luja

Luja

Feng shui: stílus és babona

2023. október 17. - V. Meredek

 

zen-garden-stones-balance-dirk-ercken.jpgA feng shui a tér, a víz, a szél meg a hiszékenység művészete, amit sugárzó arcú vigécek igen ügyesen el is tudnak adni. Állítólag szerelmet, utazást, bölcsességet és pénzt lehet vele generálni. Ennek bizonyítására végeztem egy hónapokig tartó kísérletet, így neked már nem kell. Konklúzió:
ha mutatkozik is életedben valami pozitív változás, biztos nem ettől.

...Már előre látom az első kommentet: „és erre csak most jöttél rá?! Hány éves vagy...?” Bevallom, igen, most jöttem rá, mivel most bizonyítottam csak magamnak, hogy mi is ez, illetve mi nem. Addig nem ítélek el semmit, míg ki nem próbáltam, és minden ilyesmihez kell némi nyitottság és bizalom. A meggyőződés határozza meg a véleményem, úgymint a csalánteánál például, ami valóban jótékony hatású és hinni se kell benne, vagy átrendezni hozzá az egész lakást. Vagy ilyen még a mantrázás nálam, ami valóban átbizsergeti az egész testet és jótékonyan hat az elmére is. Az asztrológiában sem csalódtam még, vannak komoly alapjai.
Mielőtt belekezdenék, szeretném leszögezni, hogy ezoterikus / spirituális érdeklődésű vagyok, sok mindenben hiszek, sok mindent be tudok fogadni, a Loch Ness-i szörny, a jeti, az álomfejtés és a számmisztika kivételével (illetve most már a feng shui is ide sorolható). A számmisztikával is sokáig játszottam, olyan napokra időzítve fontos döntéseket, amik összhangban vannak a születési dátumból kiszámolt sorsszámommal - nulla, vagy elhanyagolható sikerrel jártam. Orgonit piramisom is van, nem azért, mert annyira hiszek benne, hanem azért, mert jól néz ki. Még a James Redfield-féle, piacképes „véletlen-vadászat” is beszippantott egy darabig, amíg rá nem jöttem, hogy amit szinkronicitásnak véltem, csak szubjektív érdekprojekció volt - velem sosem történt olyan, hogy szükségem volt valamire, és hopp, a csodás véletlen tüstént a segítségemre sietett volna, ...s én meg felnézek az égre és azt rebegem, hogy ó köszi Erő, vagy Gondviselés, vagy bármi. Szóval, nem utasítok el élből semmit, de a realitásfaktor nálam elég meghatározó.

Na, feng shui: hónapokig takkra pontosan berendeztem mind a 9 bágua területet, előírásszerűen ügyelve a színekre és anyagokra, formákra, beruháztam autentikus szobrokba, szabályszerű csobogókba is, hogy a kísérlet teljes legyen és jól dokumentálható, és a csi áramlása se ütközzön akadályba. Lakásom elosztása amúgy ideális ebből a szempontból, mert szabályos négyzet alakú, semmi ficak, ráadásul pont középen van a kandalló, ami a feng shui tanítása szerint nagyon jó a szerencse megidézésére.

Még azzal se vádolhatnak a feng-hívők, hogy jó, de ez még önmagában kevés, ...biztos csak ültem és vártam, nem csináltam semmit. Ez nem így van, mert aktívan próbálkoztam, tevékenykedtem, pályáztam – és időszakosan rendre buktam el mindent, kudarc kudarc hátán, vagy épp a nagy semmi. E mágikus lakberendezés kapcsán külön hangsúlyt kapott a Pénz és siker területe, egyben mint kiemelt kontrollterület... hiszen az, ha beüt a nagy lóvé, csak feltűnik. Hát nem így lett. ...Semmi pénzzuhatag szerű esemény nem következett be.
Sokan eredmény hiányában jönnek le a feng shuiról, de szerintem már mindenki kipróbálta, a kitartó haladók megvették a legdrágább kiegészítőket, meg az albumokat, aztán lassan náluk is lekerültek a kristálycsecsebecsék, tükröcskék, a favázák és egyebek a polcokról, falakról, és szépen feledésbe merült az egész. A feng shui egy valakinek jön be tutira: annak, aki árulja. 

Már látom a második kommentet: „Figyelj már, ha az ilyesmi működne, nem gondolod, hogy mindenki ezt csinálná??” - De. Épp ezért merem most már kijelenteni, hogy szerintem a feng shui egy színes-illatos lakásbűbáj, segíteni nem fog, de legalább jól néz ki tőle a nappali.

Összegezve: a feng shui egzotikus enteriőrt, izgalmas atmoszférát tud kölcsönözni egy váróteremnek, de tapasztalható eredményt senki ne várjon tőle. Megnyugtatóvá varázsol egy fogorvosi várót, de ennyi, semmi misztikus erő nem uralkodik benne. Mivel alaposan utánajártam, azt egyetlen feng shui könyv sem említi amúgy, hogy eredetileg ezt az ősi irányzatot a kínai temetők tájolására használták, hogy milyen rangú embert hova temessenek, és ott lehet, hogy volt valami értelme. Azt is olvastam, hogy amikor az eredeti feng shuit megalkották, a kínai császár hamisítványokkal rakta tele a könyvtárát, ahova ez a mű is került, azért, mert tudta, hogy bejárnak lopkodni, és ne az igaz tudást szarkázzák már el.

Csak mérsékelten vagyok babonás, tartom az újévi szerencseturbózó szokásokat, még a kínait is, de még azok a pénzek se érkeznek, amiknek jönniük kéne. Persze azért átverésnek, önbecsapásnak sem nevezném a feng shuit, mert annyi igazság azért van benne, hogyha átlátható rend van a lakókörnyezetedben és az élettered lélegezhető, az lelkileg építő, hiszen mindenki a harmóniában érzi jól magát.
Az viszont engem kiborít, amikor a különböző szakkönyvek „esettanulmányai” kamu sikerleveleket közölnek: pl. az egyik amerikai feng-szerzőt ilyen hálalevelekkel bombázták állítólag, hogy: „jaj, kedves hölgyem...mióta olvastam a könyvét, odaraktam a zöld pamutsárkányt a sikerterületre és már 2 hét múlva özönleni kezdtek az ügyfelek, a megbízások a semmiből, köszönet és hála...”. - na, ne már.

Már látom a harmadik kommentet: „Ez egy nagyon összetett, mély, kifinomult keleti filozófia, láccik, hogy nem érted” – Nem, valóban, főleg amikor olyan ellentmondásokat találok, hogy a piros szín nem jó a pénzterületre, mert elégeti a szerencsét, illetve néha azért mégis jó ... vagy: fémet se tegyünk oda, mert elvágja a csi szerencsehozó hatását, de olyan fémet lehet használni, amihez valami pozitív személyes emlék fűz, mondjuk az anyánktól kapott első pénzérménk, ami a bőséget szimbolizálja számunkra.


Szerencse, hogy a neten található hazai feng shuis videókban lelkesen magyarázó szakértők is inkább a lakótér harmóniájának pszichológiai előnyeit hangsúlyozzák, néha a témától elkanyarodva lélekgyógyászt is játszanak, ami még mindig kevésbé kártékony, mint az a tanács, hogy ha Gizike a kék kerámiabékát a megfelelő sarokba állítja, dől a della / beköszönt a szerelem / kiveri szemét a boldogság, satöbbi.
Mi hát az, ami biztos? A karma. A sors. Egy olyan velünk született valami, ami előre le van osztva, és azon egyetlen porcelánbreki sem módosíthat.
Mai zaklatott világunkban adtam egy esélyt a feng shuinak, de fityiszt mutatott. Persze, biztos lehet ezt is jobban, meg máshogy csinálni, de az elérhető verzió annyira megbízható, mint a bulvárlapok hátsó oldalán vibráló horoszkóp, amit a nullkilóméteres újságíróbojtár, vagy a portás rittyent oda naponta. Feng shuizhatsz, csak ne kerüljön sokba.

maneki-neko-with-attitude.png

A bejegyzés trackback címe:

https://luja.blog.hu/api/trackback/id/tr2418187025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kerma · www.kerma.hu 2023.08.27. 12:27:03

Kedves Cikk író, Olvasók,
Ha szeretnél megjelenni (riport, bemutatkozó, vendégcikk) lakberendezési témában ingyenesen a blogunkban itt: kerma.hu/blog-2 akkor keress minket! Üdv, Kerma Design
süti beállítások módosítása